.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواسته خاتمی از موسوی و کروبی چه بود؟

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یادداشتی که در هفته نامه پنجره منتشر کرده است نوشته است که آقای خاتمی در جریان فتنه به مسئولیت خود عمل نکرد.

قسمتهایی از این یادداشت را در پی می‌خوانید:

در فتنه سال 1388 شاهد نوعی هم داستانی برخی افراد شاخص مانند آقای سید محمد خاتمی که طی برهه‎ای در کشور مسئولیت‎‎هایی نیز داشتند با فتنه‎گران بودیم. این افراد، همگرایی خاصی با دشمنان شناخته شده انقلاب اسلامی داشتند

اگر بخواهیم نظر حضرت امام (رحمت‎الله علیه) را که فرمودند: «هر گاه دشمنان از کسی تعریف و تمجید کردند آن شخص باید نسبت به خودش شک و تردید کند» مدنظر قرار بدهیم، این افراد باید نسبت به رفتار خود تجدیدنظر کنند.

در زمان فتنه، تلویزیون صدای آمریکا و بی‎بی‎سی به‎عنوان شاخص‌ترین دشمنان نظام اسلامی، با حجم عظیم تبلیغات خود، دست به تحریک مردم ایران زدند و از چهره‎‎هایی که از آن‎‎ها به‎عنوان سران فتنه یاد می‎‌شود، حمایت کردند و این افراد هم با سکوت خود به عمل دشمن صحه گذاشتند.

افرادی که دشمنان در جریان فتنه از آن‎‎ها حمایت کردند، در واقع سردمدار جریان انحرافی در کشور بودند. در مورد آقای خاتمی هم باید گفت که وی در جریان فتنه به مسئولیت خود عمل نکرد، در حالی‎که ضروری بود که او در آن مقطع موضع‎گیری شفافی داشته باشد و به‎طور علنی نقطه نظرش را در مورد فتنه و فتنه‎گران اعلام کند.

البته طی ملاقاتی که هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با وی داشت، آقای خاتمی گفت که حدود 30 دقیقه به‎طور تلفنی با میرحسین موسوی و کروبی صحبت کرده و از آن‎‎ها خواسته که نامه‎ای بنویسند تا ماجرا‎های بعد از انتخابات سال گذشته پایان یابد.

این مسأله هیچ‎گاه منجر به یک موضع‎گیری شفاف از سمت وی نشد و باید گفت که در کارنامه سیاسی این شخص یک اشکال اساسی بزرگ وجود دارد، چراکه آقای خاتمی در زمان فتنه، با توجه به این‎که دشمن نیز به‎دنبال فتنه‎گری بود، موضع خود را اعلام نکرد و از فتنه‎گران برائت نجست و البته این مسأله تا امروز هم به وقوع نپیوسته است و خاتمی در برابر فتنه، موضع خود را به‎طور شفاف بیان نکرده است.

از آن‎جایی‎که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همچون آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در فتنه نقش تأثیر‎گذاری داشتند، ضرورت ایجاب می‎‌کند که هر فرد انقلابی نسبت به فتنه اعلام برائت کند، چراکه دشمنان انقلاب در تلاشند تا نظام اسلامی ما را از بین ببرند و برای رسیدن به این هدف حتی رژیم صهیونیستی دست به حذف فیزیکی دانشمندان کشورمان می‎زند.

بر این اساس باید گفت که به‎طور طبیعی از هر فردی که خود را جزو خانواده انقلاب می‎‌داند، انتظار می‎رود که در مقابل جریانات انحرافی، مانند امام (رحمت‎الله علیه) و مقام معظم رهبری عمل کرده و همانند آیت‎الله خامنه‎ای که از زمان آغاز فتنه تا امروز بار‎ها به تشریح ایجاد فتنه پرداختند آن‌ها نیز موضع خود را اعلام کنند.

طبیعی است که موضع‎گیری افراد در قبال مسائل مختلف است که صلاحیت آن‎‎ها را برای حضور در عرصه فعالیت‌‎های سیاسی همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص می‎‌کند، بر این اساس به‎نظر می‎رسد آن چیزی که از سوی آقای خاتمی به‎عنوان شرایط برای حضور اصلاح‎طلبان در عرصه سیاسی کشور بیان شده است موضوعی نیست که در بازار سیاسی کشورمان خریدار داشته باشد و باید گفت که اساسا آقای خاتمی در جایگاهی نیست که بخواهد برای نظام شرط بگذارد.

البته باید توجه کرد که طبق فرمایش امام (رحمت‎الله علیه) میزان رأی ملت است و این میزان، تنها رایی نیست که از سوی مردم به صندوق‌‎های رأی ریخته می‎‌شود، بلکه نظر و قضاوت مردم را هم شامل می‎‌شود.

امروز دید، نگاه، عمل و عکس‎العمل مردم در قبال سردمداران فتنه88 را همه ملاحظه می‎‌کنند و حضور مردم در راهپیمایی‌‎هایی مانند 22 بهمن شاهدی بر این موضوع است. باید توجه کرد که مردم صاحبان اصلی این انقلاب اسلامی هستند و حساب‎شان با اقشاری مانند نیرو‎های مسلح فرق می‎‌کند و زمانی‎که اکثریت قاطع ملت نسبت به انحرافات و کجی‌‎ها از خود عکس‎العمل نشان می‎‌دهند، ملاک اساسی و قضاوتی مهم برای جایگاه فتنه‎گران در سطح جامعه است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 دي 1389
چرا نظرم را درج نکردی؟؟؟ اگه خبر میزارید لطفا امانت داری کرده و منصفانه رفتار کنید و حرفه و اخلاق را رعایت کنید، وگرنه با ادامه این حرکاتتان تمایل و علاقه ای به مطالعه سایتتان نخواهم داشت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.526 seconds.